Halaman

GENAP 5 BULAN

22.10.12 - 22.3.12

Genap 5 bulan abang ada kat sana.
Dah hampir setengah tahun tinggalkan kitorang
Dalam 5 bulan ni macam-macam benda yang berlaku.
Yang paling penting dapat jugak pindah rumah baru
Takdeklah baru sangat tapi ok la dari rumah lama yang ntah pape tu

Rumah lama memang teruk sangat2...
Malas nk cakap buat sakit hati jer
Dengan airnya tak, banyak binatang berbisa dan paling aku takut adalah snake..
Eii..setakat ni tak pernah jumpa lagilah.
Cuma akak depan cakap orang lama memang pernah jumpa.

Air plak kena tadah malam2 buta..
Pukul 1 pagi sampai 6 pagi baru ada air
Masa tu dalam rumah dengan getah paipnya duduk kat tengah rumah
Yela, sebab nak sambung dari sinki ke bilik air
Air pula just ada kat sinki, kat bilik air takde
Botol mineral usah cakaplah..
Kalau jual laku tu sebab punyela banyak

Masa tu ok,
masuk bulan keberapa takdek,
Langsung setitik air tak klua.
Kena kongsi sambung2 getah nak dapatkan air
Sambung dekat rumah sampah blok sebelah.
Jauh jugaklah...
Maybe dalam 3 ke 4 ratus meter ( anggaran sebab tak pandai ukur )
Kena tunggu turn,
Gilir2 setiap rumah
Memang serabut sangat time tu...
Mana nak tadah air air, mana nak tido sebab esok dah kerja

Last2 lepas cautim ngan orang yang jaga rumah tu..
Barulah dapat pindah..
Alhamdulillah dapat blok yang baru sikit
Besar sikit rumah die
Air ada 24 jam
Dapat tingkat 1
Yang paling penting boleh parking bawah rumah,,,
Hehehe.. Selamat kereta...

Dalam bulan ni jugak telah terjadi kejadian yang begitu sedih dalam hidup aku sekeluarga
Kami telah kehilangan abang tersayang pada 1.3.13
Memang sedih sangat-sangat
Aku rasa down sangat
Dahla tengah pregnant 6 bulan lebih masa tu
Pecut kereta dari Temerloh ke Kuantan punyalah laju
Masa tu arwah tenat
Tapi sampai area maran,
Aku dapat call dari mak bagitau abang dah takde
Aku rasa nak berenti tepi jalan je masa tu
Masa tu dah dekat pukul 5.
Mak cakap, bawak kereta slow2 je..Taknak apa2 jadi kat aku plak

Bayangkanlah macam mana perasaan aku
Tiap kali ada call masuk memang ku berdebar sangat2
 Tapi ajal ditangan Allah..
Aku dan keluarga redha atas ketentuannya.
Hanya Allah yang maha berkuasa
Dia meminjamkan Arwah pada kami
Semoga Allah cucuri rahmat ke atasnya...
Amin.


No comments:

Post a Comment