Halaman

Syasya dapat meja dan kerusi baru

Sebelum ni kesian tengok syasya...
Selalu ambil motor die, tarik kat sofa buat jadi kerusi
Baca buku, makan semua kt situ
Memang nampak die nak sangat ada meja sendiri..hihi

Khamis lepas sempatlah singgah sekejap kat kedai perabit
Tapi bukan  nak beli kerusi syasya tapi nak beli penyidai kain
Maklumlah sekarang kan musim hujan
Memang kena jemur baju dalam rumah
Takkan nak gantung baju dekat dinding plk
Tak cantikla..makin lambat kering macam tu

Bila ternampak meja dan kerusi budak baru teringat kat Syasya
Tu yang beli
Nak beli yang cantik rasa belum sesuai
Sebab meja yang cantik tu sesui untu budak umur 5 6 tahun
Sebab meja dan kerusi tu tinggi
Jadi aku decide beli yang murah je la..
Jadi lah untuk die main-main kat rumah

Harga pun tak mahal pun.
Nak beli yang mahal tak mampu..kiki
Kerusi tu harga die rm12 je
Meja pulak rm38 je
Nnt kalau die dah bsr br boleh beli yang mahal taklah mahal mana rm150 tp bg aku mahalla..hihi 



suka sangat dah dapat kerusi dengan meja. kalau nak suruh makan ke ..mandi ke..kalau die cakap taknak..senanag je...aku cakap " Nanti mamaa buang meja tu ". baru lah cepat die buat apa yang kita suruh...haha



Tangan tu ngah nak duduk mewarna. beli masa kat rompin haritu. pernah beli sekali warna tu tapi ada yang patah dua kena gigit.. Last2 aku buang. Ni haritu beli lagi. Harap2 pandailah die guna lepas ni


Yang warna merah tu mukadam die. Baru jumpa yang ni. Nak beli yang kertas takut koyak. Jalan-jalan kat pasar malam jumpa mukadam jenis getah ni.. Kompom takkan pecah. Asal die pegang je mesti die sebut alif ba ta. Yang paling aku teruja rupa-rupanya syasya dah boleh ingat turutan surah al-fatihah.. Subhanallah... Aku tak pernah ajar pun tapi die selalu ikut papa die sembahyang sampai die boleh ingat walaupun pelat tapi bile dengar betul2 kita tau apa yang dia baca tu. Aku bertekad nak ajar die hari-hari baca surah tu sampai die lanjar.. Doakan aku ok.. :)





No comments:

Post a Comment