Halaman

9 bulan sudah berlalu

9 bulan sudah berlalu
Tak terasa masa yang berlalu pergi
Namun ingatanku padamu takkan hilang walau ditelan masa
Akan ku ingat setiap kenangan kita bersama

1.12.13 juga diadakan majlis tahlil untukmu
Agar rohmu tenang di sana
Saat entry ini ditulis
Air mata tidak henti2 mengalir mengingatimu
Maafkan ku kerana tidak dapat melawat pusaramu
Namun ingatanku terhadapmu takkan padam

Memang niat kami semua akan melawat pusaramu namun keadaan tidak mengizinkan
Doa kami setiap saat tetap mengiringimu sayang
Ingatanku terhadap takkan hilang
Walau masa semakin memisahkan kita
Hanya Allah yang mengerti akan perasaanku ini

Aku berjanji padamu akan sentiasa menjaga waris mu satu-satunya itu
Hanya itu harta dan kenangan yang kau tinggalkan untuk kami semua
Untuk kami lepaskan rindu padamu
Akan ku jaga hubungan ini sehingga akhir hayat ku

Saat ini hanya Allah yang tahu betapa rindunya aku padamu
Peristiwa pedih itu seolah2 baru semalam berlalu
Semuanya masih segar dalam ingtanku satu persatu
ia takkan luput sampai akhir hayatku

Hanya gambar pengubat rindu dikala aku rindu
Wajahmu takkan padam dari ingatan aku
Walaupun hati terasa pedih dan sedih namun aku redha atas setiap qada dan qadar tuhan
Setiap yang bernyawa pasti akan pergi
Aku juga akan melalui saat itu namun semuanya dirahsiakan oleh Allah

Semoga dirimu tenang di sana dan dirahmati Allah
Dirimu takkan luput dari ingatanku
Walau apa yang berlaku aku akan sentiasa berdoa dan terus berdoa untukmu
Semoga kita berjumpa di akhirat kelak kerana aku begitu menyangimu

Semoga Allah berikan ketenangan kepada mu
Doa dari kami semua sentiasa mengiringimu
Sesungguhnya kami semua amat merindui dan menyanyangimu tapi Allah lebih berkuasa dan dia lebih sayangkanmu lebih dari kami
Terima kasih Allah kerana telah meminjamkan dirinya untuk bersama kami walaupun hanya seketika

Al-Fatihah


SAYA SAYANG ABANG SAYA SANGAT-SANGAT. SEMOGA AMPUNKAN SEGALA DOSANYA DAN TEMPATKAN DIRINYA DI TEMPAT ORANG-ORANG YANG BERIMAN. TERIMA KASIH SEMUA KERANA SUDI SEDEKAHKAN AL-FATIHAH UNTUK ARWAH. SEMOGA ALLAH MEMBALAS JASA KALIAN.. AMIN

No comments:

Post a Comment